Mijn eerste week bij de Kunene Regional Council - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Mijn eerste week bij de Kunene Regional Council - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week bij de Kunene Regional Council

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

25 Maart 2011 | Namibië, Opuwo

Dinsdag was het zover, na anderhalve week in Namibië te zijn begint het werkende leven. Werd verwelkomt door de chief van de coucil. Een gesprek in zijn kantoor (met de airco op vol volume) over wat hij verwacht en wat ik nodig heb om mijn werk hier te kunnen doen. En bezoek aan de kleinere regiokantoren leek hem ook erg zinvol, en ik hoef het maar te zeggen of er staat een auto voor me klaar. Daarna een rondje door het kantoor en al mijn nieuwe collega’s ontmoet. De sleutel van mijn kantoor was foetsie dus heb bij een collega op kantoor gezeten, waar de hele dag mensen in en uit liepen om mij te verwelkomen en dat ze blij zijn dat ik er ben. Mijn huisje was nog niet klaar dus het verblijf in de lodge werd verlengt tot donderdag.

Woensdag de hele dag bij een andere collega op kantoor gezeten. Zij is de HR Practitioner hier, jonge meid die heel erg leergierig is. Ze heeft me laten zien hoe de HR processen hier verlopen. Alles gebeurt nog met de hand. Eigenlijk onbegonnen werk. Dus heb eens wat navraag gedaan hier in het dorp, en het ziekenhuis werkt met een geautomatiseerd systeem. De HR dame van het ziekenhuis wil ook graag met mij kennis maken, dus ik ga daar volgende week een kijkje nemen. Sharings skills nietwaar?! Mijn eerste doel dus hier. Daarna staan er teambuilding interventions op het programma. Zoals het er nu allemaal uitziet denk ik dat ik hier heel wat nuttig werk kan verrichten het komende jaar.

En toen was de sleutel van mijn kantoor gearriveerd. Het is zo luxe dat ik er schaamrood van op mijn kaken kreeg. Kersenhout meubilair, leren fauteuils, arico, en heel groot. Alleen een koelkast ontbreek nog, maar die staat inmiddels in mijn huis :) Maar deze week staat ook voornamelijk in het teken van kennis maken met iedereen hier in de council.

Vannacht voor het eerst in mijn eigen huis geslapen. En dat is wel even wennen, allerlei geluiden, vooral de muziek van de nabij gelegen Sheebeen (plaatstelijk kroeg waarvan ze er hier ontzettend veel hebben) voorbij rijdende 4X4’s en een zoemende koelkast :) Maar we klagen niet hoor! Het is een royaal huis en mijn collega’s zijn de buren. En ik heb een hele grote tuin die uitermate geschikt is voor braai’s, het aanleggen van een moestuin, en het houden van geiten.

Had gehoopt de taal een beetje onder de knie te kunnen krijgen op redelijk korte termijn maar ik vrees dat dat niet gaat lukken, aangezien men hier 5 verschillende talen spreekt. En iedereen spreekt weer wat anders. Het engels is soms moeilijk ter verstaan, maar gelukkig het Afrikaans daar en tegen wel weer goed.

Vrijdagmiddag nu, het kantoor loopt leeg, de mensen hier wonen niet allemaal (de meeste niet) in Opuwo en reizen op vrijdag middag richting familie.
Ik ga mijn huisje dit weekend inrichten, morgenavond een etentje, ik verveel me niet :)

Liefs Marjolijn

Ps ben net ¬¬verkocht voor 5 geiten door mijn twinsister.¬¬

  • 25 Maart 2011 - 13:33

    Janneke Blom:

    Hey Marjolijn, wat leuk om je verhalen te lezen en wat een schattig huisje!!!
    Geniet ervan daar!! Liefs Janneke

  • 25 Maart 2011 - 13:43

    Noor:

    Ik zeg; zwembad in die tuin graven, vast wel een paar locals te vinden met een schop...

  • 25 Maart 2011 - 14:30

    Lisa:

    Ha ha ik ben het geheel met Noor eens!! Zet je die geiten, maar bij de buren neer....

  • 26 Maart 2011 - 18:52

    Joyce Roemer:

    He Marjolijn,
    Dat klinkt goed allemaal!
    Leuk om op de hoogte te blijven op deze manier!
    Veel succes en geniet van al het moois!
    x Joyce

  • 31 Maart 2011 - 11:07

    Peter Van Ettinger:

    Hoi Marjolijn,
    Zo te lezen en te zien, heb je het wel naar je zin.
    Leuk huis! succes verder en groet.

  • 01 April 2011 - 13:50

    Merian:

    Hoi Marjolijn, net al je verslagen gelezen en de foto's bekeken. Leuk hoor, vooral dat huisje voor jezelf. Ben nu al nieuwsgierig naar de volgende berichten. Nog 346 dagen te gaan, tjonge, wat een avontuur! Geniet er van! Groet en liefs, Merian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 79454

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: