Een update - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Een update - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Een update

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

01 April 2011 | Namibië, Opuwo

De 2e week bij de council zit er al weer bijna op en er staat een boeiende week voor de deur.

Mijn counter part Erica was deze week weer op het werk. Ze heeft me heel veel informatie gegeven over hoe de processen binnen HR hier verlopen. Hoe de salarisbetalingen gaan, de registratie van verlof, hoe de functies beschreven zijn, hoe het recruitment proces verloopt, hoe de sollicitatie gesprekken gehouden worden. En ik heb de personeelsdossiers bekeken. Ook hebben we besproken wat ze graag anders zou zien. Mijn ideeën werden in ieder geval enthousiast ontvangen.

Ook zijn we gister naar het ziekenhuis geweest en hebben we een bezoek gebracht aan de HR afdeling daar. Zij hebben echt een prachtig geautomatiseerd systeem. Een systeem waar je zelfs ontzettend makkelijk statistieken mee kan uit kan draaien, daar kan Mondriaan nog wat van leren ;-)

Vanaf zondag staat er een ‘zakenreis’ op het programma. Een trip waar ik erg naar uit kijk. Samen met Erica en Fransisca gaan we de consititeuncy kantoren bezoeken die onderdeel zijn van de Regional Council. Heb net met Erica de presentatie voorbereid die we daar zullen geven. Voor mij goed om te zien waar deze kantoren zich mee bezig houden, en wat natuurlijk een mooie bijkomstigheid is, is dat ik de prachtige omgeving hier kan zien.

Even wat anders. De regenval is enorm hier momenteel. Hier in Opuwo kan het onvoorstelbaar hard regenen. Omdat ik in een berg gebied zit blijft het water hier niet staan. Wat in andere gebieden niet het geval is. Daar heeft de regering inmiddels een noodtoestand uitgeroepen. Het water kan niet weglopen waardoor alles tot kniehoogte (of zelfs hoger) onder water is komen te staan, wat weer gevaarlijk kan zijn ivm slangen en vervuiling wat het drinkwater, malaria enz enz.

Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een (geleende) mountainbike. En dat is wel heel erg fijn. Lekker op de fiets naar het werk, tussen de middag een uurtje naar huis, en ik blijk toch wel een bezienswaardigheid te zijn als ik hier zo rond fiets. Iedereen kijkt je aan, zegt je vriendelijke goeiedag (althans daar ga ik maar van uit, heb echt geen idee wat ze zeggen, want ik kan niet ontcijferen in welke taal het gezegd wordt, ja vanmiddag wel; Hee Skatje op zijn Afrikaans :)) en alle kinderen zwaaien naar je, en ze vinden het vooral erg leuk oom een stuk met je mee te rennen. En hard ook!

Boodschappen doen hier is duur. 5 euro voor een paprika!! Qua variatie is het ook wel lastig. Je hebt kool en tomaten, en de rest is eigenlijk verrot wat er ligt. En ik moet zeggen het vlees vind ik er ook niet zo heel sjofel uitzien, dus ben blij dat ik een paar potten vitaminepillen mee genomen heb.

Vanavond is het pokernight bij mij thuis met de heren, gezellig. En morgen ga ik met Erwin moutainbiken, daar heb ik erg veel zin in, een mooie gelegenheid om de omgeving te verkennen, en foto’s te maken. En dan zondag op pad! Zoals jullie wel merken ik heb het hier uitstekend naar mijn zin :)

O, ja onwijs bedankt voor al jullie leuke reacties, en emails!!
Liefs Marjolien (zoals ik hier genoemd wordt, tis erg lastig voor de Namibiers om mijn naam uit te spreken ;-))

  • 01 April 2011 - 14:37

    Martine:

    Wow, 't klinkt echt super! Veel plezier met mountainbiken!

  • 01 April 2011 - 21:38

    Maaike:

    Wat ben je toch een dapper en stoer wijfie!! Hoop dat je af en toe wel iets redelijks te eten krijgt want anders blijft er niet veel van je over! Moet ik wat poedertjes naar je opsturen ;-)
    Dikke knuffel, Maaike

  • 03 April 2011 - 13:19

    Hanneke:

    Lieve Marjolien(om maar in stijl te blijven)

    Wat is het weer geweldig om je verslagen te lezen. Je boft toch wel heel erg dat je zo'n fijn huisje hebt en een prettige werkomgeving. Zo zie je maar, alle onzekerheden vooraf hebben toch ook veel positieve zaken opgeleverd. Stuur je ook wat foto's van de omgeving, zodat ik enig idee heb hoe de natuur eruit ziet.

    Lieve groet,
    Hanneke

  • 03 April 2011 - 18:13

    Judith:

    Lieve Marjolijn, wat ben ik blij voor je dat je het zo naar je zin hebt, dit had je zelf ook niet gedacht toen je uit Nederland wegging, toch?
    Ik hoop alleen voor je dat je toch af en toe ergens een goede maaltijd krijgt, want alleen maar een beetje kool en tomaten eten gaat ook gauw vervelen.
    Marjolijn, ik vind het geweldig wat je doet en ik zie al weer uit naar je volgende verslag!
    Heel veel liefs en een dikke kus van Judith.

  • 04 April 2011 - 10:12

    Suzelle:

    Zo te horen heb je nog helemaal geen aanpassingsproblemen....Klinkt eigenlijk vooral als heel fijn, hoewel ik besef dat regenwater tot aan de knietjes niet fijn is. Heb je behoefte aan een pakketje tutti frutti? Hier alles goed, geen regen, wel zon en een prachtig nieuw kantoor met een dalende aging! Lieve groeten,

    Suzelle

  • 04 April 2011 - 10:12

    Suzelle:

    PS en de groeten van peet, die is druk en heeft je op de planning staan!

  • 12 April 2011 - 13:29

    Gitte Bennink:

    Alvast een hele fijne verjaardag overmorgen mede namens tante Jos en Els! Een persoonlijke boodschap volgt nog (misschien net te laat voor je trip).
    Ben gezellig met de dames (tante Henny, tante Jos en Els) naar de Keukenhof geweest, even wat anders als Opuwe...
    Veel liefs, sterkte en genieten van alles, Gitte

  • 14 April 2011 - 06:54

    Peet:

    Hoi Marjolijn,

    Van harte gefeliciteerd met deze dag en heel veel plezier!!! Ik heb nog niet alles gelezen, maar wat je schrijft ziet er goed uit. Heel veel succes en fun ...

    Groet,
    Peet

  • 14 April 2011 - 07:40

    Okke:

    Hoi Marjolijn,

    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Erg leuk om je belevenissen te lezen.. Vandaag je verjaardag. Maak er een leuke, gezellige dag van!! Toch ook wel eens leuk om je verjaardag op een ander continent met andere gewoontes en gebruiken te vieren :)

    Fijne dag,

    G.v.Okke

  • 14 April 2011 - 12:54

    Gitte:

    Een hele dikke proficiat, hiep hiep hoera!!

  • 15 April 2011 - 20:18

    Marie-louise Wensela:

    Marjolijn alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.ik vind het heel stoer van je dat je dit allemaal ondernomen hebt. moet zeggen dat je er heel goed bij zit daar. had meer iets van een hutje gedacht,geweldig hoor,heel veel succes en ga je zeker volgen.lieve groetjes van marie-louise wenselaar,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 78644

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: