Foto's - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 Juli 2010 | Tanzania, Mwanza

Ja, het is gelukt, foto's zodat jullie een impressie krijgen hoe het er hier uitziet.

Gister een vergadering gehad, dat was weer een hele beleving. Het gaat als volgt, om 14 uur lunch je eerst bij 1 van de aanwezigen thuis. Nou ja lunch, een compleet 3 gangen diner... 2 uur later verplaatsing naar een hotel aan de overkant, waar we nog wachten op een paar mensen die er nog niet waren. Duurde anderhalf uur, om vervolgens een uur te praten over wat ik nou kom doen, dat had ik in 10 minuten gedaan maar daarna werden er natuurlijk nog een heleboel vragen op me afgevuurd, en waar men toch echt het meest verbaasd over is is het feit dat ik niet getrouwd ben. En of ik niet in Tanzania wil blijven wonen.... Al met al het neemt dus echt een halve dag is beslag een meeting. Voor zondag staat er weer 1 op het programma....

Liep gister na de meeting naar huis, en er was markt in de straat waar ik door heen moet, iedereen schud je hand, je bent de vriend van iedereen, en dat is wennen hoor, het aanraken van wild vreemde.

Had een bijzondere wekker vanochtend om 5 uur de liederen uit de moskee. Dat hoor je als de wind op een bepaald manier staat. Weer eens wat anders dat het snoozen van een Nokia :-)

Ben nu bezig met het voorbereiden van de workshop. Op een tanzaniaans tempo want het is vandaag heel erg warm er staat geen wind. De lunch vandaag bestond uit spaghetti zonder saus en aardappels. Ik had gehoopt wat kilootjes af te vallen hier maar ik kom als een rond tonnetje terug vrees ik met iedere dag koolhydraten bommetjes :-) Moet zeggen dat ik de heerlijke Italiaanse koffie mis, al een week geen koffie gehad. Het is hier thee, water en cola.

Morgen gaan we naar de ouders van een kindje wat ik dinsdag ontmoet heb met een huidziekte, proberen zijn ouders duidelijk te maken dat hij echt naar het ziekenhuis moet. Het ziet eruit als een krokodillenhuid en het mannetje heeft heel erg veel pijn. Moet zeggen dat ik hier wel tegenop zie. Maar aan de andere kant natuurlijk ook wel weer een uitdaging.

Nou lieve mensen, tot snel.

Hakuna Matata (pluk de dag Hanneke)
Marjolijn

  • 16 Juli 2010 - 13:32

    Joyce:

    Hallo Marjolijn,
    Wat super om al je verhalen te lezen en de foto's erbij te zien!
    Veel succes en geniet van al het moois wat er op je afkomt!
    Groetjes Joyce

  • 16 Juli 2010 - 16:11

    Noor:

    Hé, je bent in Afrika, daar houden ze wel van een beetje gevuld! Hahaha!

  • 16 Juli 2010 - 21:13

    Pap En Mam:

    Wat doen we dan met de kiwi-jam van hobbeltje bobbeltje???

  • 17 Juli 2010 - 10:04

    Merian:

    Wat leuk Marjolijn om op deze manier een indruk te krijgen van wat je zoal meemaakt. Lijkt me geweldig daar, en wat een verschil met onze luxe levens in Nederland. Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag én foto's. Hartelijke groet en veel liefs, Merian

  • 20 Juli 2010 - 05:48

    Deirdre:

    Wat een goeie verhalen, erg leuk om te lezen!! Heel veel plezier en succes daar! (maar wat is nou precies het verschil tussen een vergadering daar en bij Y, behalve het eten dan...)? xxx

  • 20 Juli 2010 - 07:35

    Manon :

    Ha Marjolein,

    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen daar! Geniet ervan!

    Groet,

    Manon

  • 20 Juli 2010 - 12:53

    Hanneke Gruson:

    Hai Marjolijn,

    Wat bijzonder dat je ook medische adviezen mag geven. Je bent een echte Yacht allrounder en die kunnen ze daar wel goed gebruiken.

    Ik zou ook graag het recept van de de overheerlijke vis willen, alhoewel ik mij afvraag of het geen foto is van de krokodillenhuid van het zieke jongetje, snik!
    Kijk weer vol verwachting uit naar je volgende nieuwsbrief.

    Heel veel succes,
    liefs Hanneke

  • 21 Juli 2010 - 18:29

    Kay:

    Hee Marjolein,

    Heb je geen tijd om een beetje te kaarten? ;-) Volgens mij doe je het geweldig! Take care.

    Kay

  • 22 Juli 2010 - 19:08

    Noor:

    Meissie!!! Ik wacht met smacht op je volgende verslag!! ;-) Alles nog helemaal leuk daar? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Tanzania

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Weer thuis

07 Augustus 2010

Het is een kleine wereld

04 Augustus 2010

Laatste dag in Mwanza

02 Augustus 2010

Piki Piki

30 Juli 2010

En toen was het al weer vrijdag
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 78105

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: