Mzungu Mzungu - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Mzungu Mzungu - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Mzungu Mzungu

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

15 Juli 2010 | Tanzania, Mwanza

Dat hoor ik hier de hele dag..... (en je word hier de hele dag door iedereen aangeraakt)

Heb inmiddels alle NGO's bezocht, en heb een beeld gekregen hoe de arme kinderen hier opgevangen worden en les krijgen. Je kunt het je niet voorstellen hoe het hier werkt. Wat ik nu ga doen is mijn workshop voorbereiden en ik hoop dat ze iets zullen doen met de registratie van de kinderen. Er komen volgende 5 vrijwilligers uit Tanzania zelf, ik ga hun ook uitleggen hoe het je een dossier aanmaakt, en zij gaan het dan ook daadwerkelijk bij de NGO's op poten zetten. Mijn laatste week hier ga ik nog bij ze langs om te kijken of het lukt, en het eventueel helpen als het niet helemaal werkt. Gister heb ik Moses ontmoet, hij werkt bij een organisatie Best Budies die samenwerkt met Panet (waar ik voor werk nu). Hij zit alleen met zijn handen in het haar hoe hij de administratie allemaal op poten moet zetten dus ik zal hem volgende week vooral gaan assisteren. Is een aardige jongen, spreekt vloeiend Engels en ik moet zeggen dat is eigenlijk wel fijn want ik kan de mensen hier af en toe gewoon niet verstaan.

Wat heb ik hier verder weer meegemaakt... Eergister een typische Afrikaanse avond zonder stroom. Pikke donker is het hier dan. Christina heeft me de shortcut laten zien om van het internet café thuis te komen, via de begraafplaats. Is hier heel normaal om tussen de graven door te lopen. Gister zelf maar de normale weg naar huis genomen vond het toch wel luguber.... Heb inmiddels al 2 huwelijksaanzoeken gehad, echt te grappig. Oooo lady, you so beautiful and I love you already, I want to marry you.... Oftewel vanaf nu als ze vragen of ik al getrouwd ben krijgen ze een volmondige JA :-)

Volgende week ga ik van vrijdag tot en met zondag naar de Serengeti verheug ik me enorm op. Het zien van alle dieren (de migratie is nu volop bezig) en het slapen in de jungle.

Dankjewel voor al jullie leuke reacties.

Heb geprobeerd om wat foto's up te loaden maar dat lukt me helaas niet.

Liefs Marjolijn

  • 15 Juli 2010 - 10:54

    Ted:

    je kunt lokaal vast wel een knijplantaarn kopen voor als de stroom weer uitvalt..............

  • 15 Juli 2010 - 19:20

    Lous:

    ... en een 'gouwe' ring.

  • 15 Juli 2010 - 20:45

    Noor:

    Voor een kleine veestapel doet jullie pa je vast wel van de hand...;-)

  • 16 Juli 2010 - 08:26

    Eva:

    Haha, mooie verhalen! Klinkt allemaal geweldig! Behalve van die stikdonkere begraafplaats dan... Hoop dat het je binnenkort lukt om wat foto's te plaatsen, kunnen we hier nog meer meegenieten. Gr, Eva

  • 16 Juli 2010 - 09:18

    Hanneke Gruson:

    Ha die Marjolijn.

    Wat super om je zo elke dag te volgen en je van "goede adviezen"te kunnen voorzien.
    Lieve Marjolijn, wat is er tegen een mooie lange slanke en ook nog lieve Tanzaniaan??? Wij hebben hier koeien genoeg, dus de bruidsschat hoeft het probleem niet te zijn.
    Voor ons, Yachters, ook leuk om een aardig logeeradres te hebben!
    Zo snijdt het mes aan 2 kanten:)

    Benieuwd naar je ervaringen in de Serengeti!Veel plezier, liefs Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Tanzania

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Weer thuis

07 Augustus 2010

Het is een kleine wereld

04 Augustus 2010

Laatste dag in Mwanza

02 Augustus 2010

Piki Piki

30 Juli 2010

En toen was het al weer vrijdag
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 79452

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: