Zomer!! - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Zomer!! - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Zomer!!

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

23 September 2011 | Namibië, Opuwo

Geen water, heel erg veel rond blazend zand en zo nu en dan geen elektriciteit.
Welcome to Opuwo! Het droge seizoen is begonnen. En dat is wel te merken. De winterkleren zijn weer ingepakt, het is weer tijd voor rokjes, shirtjes en slippers. Heerlijk dat het hier weer zomer is, al heeft het zo ook zijn nadelen. Opuwo bestaat voornamelijk uit zand. 1 geasfalteerde weg hier, de hoofdstraat, de rest van de wegen zijn van zijn met kuilen en stenen. (raak geregeld mijn nummerplaat kwijt…) En het waait hier ook best aardig, wervelwinden van zand die over het dorp heen trekken, wel een gaaf gezicht, maar je blijft thuis wel schoonmaken met niet goed sluitende ramen en deuren :)
Het is even wennen om als je net al het zand van je af wil spoelen en de douchekraan opendraait er geen water uit komt. Of na een avondje stappen je thuis de weg moet vinden in het donker omdat de elektra het niet doet.
We zijn nu echt in Afrika! En het is na een weekje Nederland weer super om weer terug te zijn. Vrienden blij, collega’s blij. Mijn aankomst in Namibië was top. Weekendje Windhoek met de meiden, zoals gewoonlijk errug gezellig. En maandagochtend met Erwin en een vriend van hem richting Etosha. Olifanten, zebra’s, giraffen, heel erg veel mooie vogels…, en neushoorns gezien. O, ja en niet te vergeten konijnen! Was weer erg indrukwekkend. Wat wel gaaf is, is dat je in Etosha dus zelf mag rond rijden. Dinsdag weer richting Opuwo, geveld met een fikse griep (wat wil je van regenachtig 15 graden in Nederland naar snikheet 35 graden Opuwo) eerst nog een paar dagen moeten bijkomen.

Deze week kwam mijn programma manager van VSO weer op bezoek. Review van mijn placement met haar en mijn counterpart. De teambuilding intervention heeft plaats gevonden en het was een groot succes. Mijn counterpart had eigenlijk niets negatiefs aan te merken. HR krijgt hier binnen de council steeds meer zeggenschap, dit heeft vooral te maken met mijn komst. Wat voor de huidige HR mensen erg fijn is. Ben ook bezig met een stukje organisatie ontwikkeling om HR meer op de kaart te zetten. Om een lang verhaal kort te maken, het gaat erg goed. (al heb je zelf af en toe niet in de gaten dat je ook veel verandering aanbrengt, daarom zijn die reviews erg goed, dat zie je in wat je allemaal bereikt en doet)

Er komt weer een sollicitatie ronde aan. Ben momenteel weer cv’s aan het doorspitten. Ik word hier nog een specialist :)

Ook een rare week. Het zijn de laatste dagen van Erwin. Hij vertrekt zondag. En echt ik vind het verschrikkelijk. Daarom moet er deze week nog even geprofiteerd worden en feestjes gebouwd worden, lodge, shebeen.
En dan hoop ik dat ik het droog hou als ik hem zondag uitzwaai….

Volgende week nog een week werken, en dan heb ik vakantie! Met vriendinnetje Nardy naar Botswana, Zimbabwe en haar mijn leven hier in Namibië laten zien. Heb er onwijs veel zin in.

Liefs Marjolijn

Ps; foto’s van Etosha volgen nog :)

• 23 September 2011 - 09:20

Noor:

Etosha rules!!! Zoveel wildlife daar, ik wist niet wat me overkwam! Vooral helemaal verliefd geworden op giraffes, wat een indrukwekkende en elegante beesten zijn dat! Je gaat met Nar ook nog die kant op? Ben benieuwd naar je foto's! kussie!

• 25 September 2011 - 12:43

Hanneke:

Hi Marjolijn,

Wat is het toch fijn om je reisverslagen te lezen. Er straalt zoveel plezier vanaf en enthousiasme. Ik ben wel een beetje jaloers op je. Ben benieuwd hoe je het vond om weer even in Nederland terug te zijn. Hoop dat het goed aanvoelde, ondanks het niet zo mooie weer.
    Geniet van alles wat op je pad komt en pas goed op jezelf.
    Lieve groet,
    Hanneke

• 26 Oktober 2011 - 10:24

Maaike Niersman:

Wat een mooie foto's zeg!! Lijken wel echt professionele foto's, zijn die zelf gemaakt??
    Fijn om te horen dat je t ook qua werk naar je zin hebt en goede dingen doet en ze tevreden over je zijn! Moet heel goed gevoel geven :-).'
    Echt apart om te lezen van de droogte, het zand en de stroomsotringen...kun je je hier niet voorstellen! Wel heerlijk dat het daar nu zomer wordt!

lfs!