Karibu Tanzania - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Karibu Tanzania - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Karibu Tanzania

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

12 Juli 2010 | Tanzania, Mwanza

Zo, dan hier het eerste verslag vanuit een lekker warm en zanderig Tanzania!!

Zaterdagochtend was het dan zover, voet op Tanzaniaanse bodem. Een warm onthaal met omhelzingen. Alleen wat bleek, mijn backpack had het niet gered tot Mwanza. Hij zou nog in Adam staan, na heel wat gebel (dankjewel pap en mam) en gedoe werd er gezegd dat hij de volgende dag zou arriveren. Maar ja in Afrika weet je dat maar nooit.... Oftewel gister ochtend weer naar het vliegveld (in de dhala dhala een hele belevenis op zich, een bloedheet oud busje waar mensen als sardientjes ingepropt worden), nog geen tas. De volgende dag misschien. Begon me toch een beetje zorgen te maken om malariapillen, deet, en schone kleding. Maar ach Hakuna Matata. Werd er 's middags toch gebeld backpack was via Nairobi, naar Mwanza, doorgevlogen naar Dar Es Salaam, maar hij was weer in Mwanza. Gelukkig maar.

Het gastgezin waar ik verblijf is erg oké. Laban de man des huizes, Christina een Duitse vrijwilliger, ze is hier al een jaar gaat bijna weg en praat vloeiend Kiswahili dus gesprekken is en blijft lastig (ik versta er echt geen bal van). En ik. En verder is het een komen en gaan van mensen. Komen gewoon bij je op de bank zitten en beginnen een heel verhaal. Heb mijn eigen kamer, en heel luxe we hebben een huismeisje, dat kookt, schoonmaakt en de was doet. Echte luxe dus hier. Al moet ik zeggen dat ik erg aan het eten moet wennen, 3 keer per dag een warme maaltijd valt me heel zwaar.....

Vandaag mijn 1e werkdag dus. Alles gaat in langzaam tempo, iets waar ik wel aan kan wennen. Als eerste vanochtend, anderhalf uur later dan de bedoeling was maar ook dat is normaal, naar Homerc, een instelling waar gehandicapte kinderen verblijven en les krijgen. Was echt zo ontzettend leuk om deze kindjes blij te kunnen maken met een oranje ballon (over het voetbal van gister hebben we het maar niet meer...) Werd voor me gezongen, geklapt echt super. Met de bazin gesproken wat de behoefte is qua administratie, en dat is helemaal duidelijk. Daarna door naar Tapeco een andere organisatie die daklozen kinderen helpt van de straat te komen en te plaatsen bij gezinnen in de regio. Wat zij willen is nog niet precies duidelijk maar dat komt nog wel. Het is wel prettig dat ik de 1e vrijwilliger ben kan mijn eigen gang gaan en ze zijn met alles blij.

Ik zal proberen de volgende keer wat foto's te plaatsen. Al vraag ik het me af of het lukt.

Het is erg leuk om jullie reacties te lezen!!! Tot snel.

Marjolijn

  • 12 Juli 2010 - 12:02

    Ted:

    dus je hebt wel internet in de buurt ? heb je kaarten bij je want dan kun je tijdens die zware maaltijden een toupje doen..:-)

  • 12 Juli 2010 - 12:06

    Okke:

    Hoi Marjolijn, het lijkt erop dat je snel kan aarden daar :)
    Maak er een goede tijd van. Het is leuk om je verslag te lezen en zo een indruk van ervan mee te krijgen.

    G.v.Okke

  • 12 Juli 2010 - 12:08

    Eva:

    Marjolijn, fijn dat je goed bent aangekomen! En je tas uiteindelijk dus ook..! Ben erg benieuwd naar je foto's idd, om een indruk te krijgen van waar je uithangt. Heel veel succes met je opdracht en vooral heel erg veel plezier daar! Gr, Eva

  • 12 Juli 2010 - 12:44

    Hanneke Gruson:

    Ha, die Marjolijn!

    Wat een enthousiast verhaal en dat al op de eerste werkdag.
    Hier, in het Atrium, is de stemming minder enthousiast. Zeker na het drama van gisteravond.
    Hakuna matata,tja wat zal dat betekenen, volgens mij ben je hard op weg om de taal te bemachtigen en deze uitspraak vraagt al om uitleg!
    Blijf je volgen, warme groet, Hanneke

  • 12 Juli 2010 - 14:00

    Suzelle:

    Ik ben jaloers! Het klinkt allemaal erg avontuurlijk en dat staat in schril contrast met het leven in het Atrium.....en A'dam nu we de cup verloren hebben. Geniet! En fijn dat het leven langzaam gaat en de administratie ook. lieve groeten, suzelle

  • 12 Juli 2010 - 14:36

    Hallo Marjolijn:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent, en uiteindelijk ook je tas. Jouw eerste indrukken klinken goed en het lijkt alsof je je prima aanpast aan het Afrikaanse tempo:-) Heb je ook een lokaal telefoonnummer?

    Groeten namens People4Change van Simone

  • 12 Juli 2010 - 14:55

    Ronald:

    Hoi Marjolijn, enorm veel succes en plezier!
    Top dat je dit doet!

  • 13 Juli 2010 - 08:10

    People4Change:

    Hoi Marjolijn,

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je tas weer terecht is. Heel veel succes met het in kaart brengen van je opdracht, en vooral ook veel plezier!

    Groetjes,
    Martine, Simone & Tanja

  • 13 Juli 2010 - 10:41

    Judith:

    Lieve Marjolijn, wat fijn om te horen dat je een eigen kamer hebt en dat er voor je gekookt wordt en de was wordt gedaan en wat een geluk dat je spullen weer terecht zijn! Het is zeker een voordeel dat jij er als eerste vrijwilligster bent, dan hebben ze ook nog geen verwachtingspatroon en kan je lekker je gang gaan. Marjolijn, veel succes en een dikke kus van Judith.

  • 13 Juli 2010 - 11:48

    Peet:

    Hoi Marjolijn,

    Goed te lezen dat de eerste ontvangst goed is en dat Christina niet Chris is ... :)

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groet,
    Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Tanzania

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Weer thuis

07 Augustus 2010

Het is een kleine wereld

04 Augustus 2010

Laatste dag in Mwanza

02 Augustus 2010

Piki Piki

30 Juli 2010

En toen was het al weer vrijdag
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 79442

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: