Writersblock - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Writersblock - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Writersblock

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

31 Januari 2012 | Namibië, Opuwo

Ik hoor nu eigenlijk heel erg druk bezig te zijn met het schrijven van mijn eindverslag (moet het om 13 uur inleveren en het is nu 11 uur) maar er komt geen zinnig woord uit mijn vingers. Daarom maar weer eens een verslag voor mijn weblog :)

Afgelopen week een drukke week gehad. Van maandag tot en met vrijdag sollicitatie gesprekken gevoerd. Vooral de woensdag was een pittige dag, 16 kandidaten. Het leuke daarvan wel was dat het een HR functie was. Al met al was het een vruchtbare week, 5 vacatures zijn ingevuld.
Over 2 weken staat er een management week gepland. Ben druk bezig om de HR dag in te vullen. Presentatie geven over het nieuwe HR systeem, over alle regels die gelden als je voor de overheid werkt en nog een teambuilding intervention.
Ben dus nog wel lekker druk de laatste maand. En we hebben nog een dag een workshop van VSO in Otjiwarongo. Vooral veel gezelligheid verwacht ik zo omdat de meeste volunteers in maart aan het einde van hun placement komen en het fantastische Namibië gaan verlaten.

Vorig weekend weer een typisch Opuwo weekend gehad. Kat, Toyah en Eveline (Randstad collega) kwamen naar Opuwo. Voor Toyah en Eveline was het de 1e keer. En ik blijf het zeggen, als je in Windhoek woont dan is Opuwo zo ontzettend anders.
Maar wat was het gezellig. Was vooral ook erg lekker om sinds maanden weer eens Nederlands te kunnen praten ;-)
Voor de vrijdagavond stond er een braai op het programma. Een vriend hier zo een varken regelen. En dat zou dan op een speciale manier gebraaid worden. Wist ik veel dat dat varken in zijn geheel zou aankomen, dus kop, poten en staart het zat er allemaal nog aan. Eigenlijk was alleen zijn huid er vanaf gehaald. Nou arriveerde het varken nogal laat en stonden we eigenlijk op het punt om naar de shebeen te gaan. Dus varken in de keuken voor de volgende dag. Na het dansen en borreltjes drinken in de shebeen kwamen we thuis en het hele huis rook naar dood varken. Kat is vegetarisch dus voor haar was het helemaal ranzig. Tjsa wat te doen met miss Piggy, buiten? Binnen? Lopend met het varken in de hand he…. Uiteindelijk maar besloten binnen bij de deur zodat de geur naar buiten zou gaan. Nou dat was de volgende dag niet echt te merken. Allemaal met een lichtelijke hoofdpijn gaf miss Piggy nog meer hoofdpijn. Toen maar besloten haar buiten de poort te leggen van mijn tuin in de hoop dat iemand haar mee zou nemen. Na het ontbijt lag ze er nog steeds, toen maar bedacht haar onder de boom in de tuin te leggen. En de hele buurt stond zich af te vragen wat doen die 4 blanke meiden toch met dat varken…. In Katatura stond zaterdagochtend een dansfeest voor de kinderen gepland. Wij er naar toe. En wat was het weer heerlijk om te zien. Zie de bijgevoegde foto’s. Met lege blikjes fris in de hand muziek maken, zingen en dansen. En allemaal blije kindersnoetjes. Vervolgens weer naar huis, Miss Piggy lag nu een paar meter verder dan waar we haar hadden achtergelaten. Ze was aangevreten door honden. Uiteindelijk maar besloten haar te begraven. Nou kwam ik afgelopen zondag thuis na een week, kuil open, stenen verschoven en weg varken…. Geen idee wat er met haar gebeurt is, ik denk opgegraven door buren en alsnog opgegeten. Maar ben allang blij dat ze weg is. Voor mij geen varken meer.

Hier in de council wordt al druk gespeculeerd over mijn afscheidsfeestje. Een paar geiten die besteld zullen worden (heb mijn collega Fransisca op het hart gedrukt, GEEN geit, maar schaap!), de locatie, wat voor drankjes. Dus ik ben benieuwd…..

Nou ga maar weer eens een blik werpen op het VSO format van mijn end of placement review… Vanmiddag trouwens wel mijn referentie invullen met mijn counterpart, ben benieuwd of ze tevreden is :) Denk het wel, ze zouden me hier graag willen houden.

Liefs Marjolijn

Ps; en wederom bedankt voor alle reacties, en emails, zo leuk :)

  • 31 Januari 2012 - 09:21

    Eva, Yacht:

    Hey Marjolijn! Jeetje, wat gaat zo'n jaar dan toch ineens snel..! Wanneer heb je precies je laatste werkdag? En ik las dat je nog lekker gaat reizen, wat heerlijk! Ik werk t/m 17 feb en vertrek 25 feb. We gaan elkaar niet meer zien denk ik.. Wat jammer..! Geniet nog van je laatste weken daar! Gr, Eva

  • 07 Februari 2012 - 10:17

    Gitte Bennink:

    Heerlijk om weer eens wat te lezen. Ik heb geen tijd gehad om wat te mailen.
    Het is wel gek hier is het -13 (Vinkeveen) en vorig week zijn we eerder uit CH terug gekomen vanwege -25 op 2000 meter. Echt te koud voor ski pret rond 3000.
    De ski vakantie was wel weer prachtig (sprookjesachtig wit) maar ook koud. Na Zermatt had ik zelfs een bevroren grote teen (niks van gemerkt de hele dag).
    Vanmorgen voor ik naar het werk ging was er al een ijshockey wedstrijd in de tuin (ijsbaan op eigen water), heel gezellig. Buren hebben muziek, koek en zoppie rond het eigen ijs.
    We genieten van al deze winterpret.
    Veel succes nog daar in het mooie Afrika, tot mails, Gitte

  • 18 Februari 2012 - 14:09

    Eline:

    Hoi Marlolijn
    Wat een leuke fotos en ook een leuk verhaal
    xxxxxx Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 1127
Totaal aantal bezoekers 76648

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: