Euforisch - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Euforisch - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Euforisch

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

22 November 2011 | Namibië, Opuwo

Ja euforisch zo kun je het wel noemen. Het gevoel wat ik momenteel heb en dat komt door een aantal oorzaken.

Allereerst VIP Payroll Systems. Het staat, als een huis binnen de Kunene Regional Council.
Vorige week hebben we 2 dagen training gehad. Voor mijn collega’s was het een zware dobber. Ze zijn totaal niet gewend om met systemen te werken, eigenlijk überhaupt niet gewend om met een laptop te werken. Bij iedere oefening zat mijn counterpart met haar handen in het haar en zei ze je mag echt niet terug naar Nederland. Voor mij was het makkelijk, in NL doen we niets anders dan met systemen en computers werken. Maar wat is nou zo gaaf aan VIP, het kan de volgende dingen op makkelijke wijze:
•Je kan salarisstroken van medewerkers inzien met 1 druk op de knop.
•Vakantiedagen, je kunt meteen zien hoeveel dagen iemand up to date heeft, en een overzichtje uitdraaien van de dagen die hij opgenomen heeft.
•Rapporten uitdraaien, van wat je ook maar wilt. Je klinkt gewoon in het menu aan wat je wil weten en hupsakee het rolt uit je printer.
•En het scannen van documenten niet te vergeten, document onder de scanner, je drukt op het scan knopje van het menu waar het moet komen tadaa het hangt erin bij de betreffende medewerker (heb het geluk natuurlijk dat ik printer en scanner en kopieer in 1 aan mijn laptop heb hangen).
•En dan ziekte histories van medewerkers, in het zelfde systeem, en het is snel, makkelijk en vooral heel handig.
•En zo zijn er nog vele handige opties…..
Ben benieuwd als het straks echt volledig in gebruik is hoe de collega’s van HR er over denken. De Chief van de council en de Dupety Director HR waren in ieder geval al heel erg blij dat ze de employment equity (had ik nog nooit van gehoord, echt een management ding, dus heb zelf ook weer eea geleerd) ook kunnen uitdraaien en dat ze niet meer ieder jaar alles handmatig hoeven te tellen. Maar of ik ze nog wel ff wil helpen met de afgelopen 2 jaar invoeren want als HR Adviseur heb je daar toch heel veel verstand van en je typt zo snel…… :) Na afloop van de training een mooi certificaat gekregen.

Een andere reden waarom ik blij ben. Ik woon sinds vandaag weer alleen in mijn huis. En daar ben ik heel erg blij mee. Op zaterdag en zondag kan ik voortaan weer uit slapen. Niet op zaterdag om 7 uur wakker worden omdat er iemand in huis haar was aan het doen was en aan het schoonmaken was met veel lawaai. Dat schoonmaken was trouwens wel heel fijn, altijd een super clean huis. En op zondag was het gospel dag, hele dag op vol volune 1 gospel nummer op repeat en het liefst zo vals mogelijk meezingen :-(

Nog een momentje van geluk. Vandaag was het zover, post uit Nederland van mijn nichtje. Ze had me al verteld dat ze een brief naar me op de post had gedaan, dus de afgelopen 2 weken heb ik iedere dag een ritje naar het postkantoor gemaakt om te kijken of het al aangekomen was. Maar het was niet alleen een super leuke kaart, ook een A4 foto van ons samen. Hij pronkt al aan de muur. Dankjewel lieve Eline!!! Dikke kus voor jou!

Afgelopen vrijdag was het weer een reden voor een braai. Fransisca mijn collegaatje was jarig. Mijn huis weer omgetoverd tot een lokale shebeen. Er werd gedanst, gelachen, gedronken en gegeten. Het was een zéér geslaagde avond!!

Afgelopen weekend ook een heel weekend zonder netwerk gezeten. Dat was wel even wennen, niet kunnen bellen, smsen en internetten.

Deze week weer iedere dag sollicitatie gesprekken. En het blijft een bijzondere gebeurtenis. Start tijd 8.00 uur, meestal beginnen we dan met gesprek nummer 1 zo rond 10.30 uur. Heb al voorgesteld een spoed cursus time-management. En er moet vooral gegeten worden. Dus de koekjes en snoepjes staan op tafel. De panelleden hebben voortdurend iets in hun mond, zelfs tijdens het stellen van vragen. En rond lunchtijd wordt er een warme maaltijd geserveerd. (das wel handig hoef ’s avonds dan niet meer te koken :))

Volgend verslag volgt over een week of 3, een vakantieverslag dan van mijn vakantie met paps en mams. Het wordt; Swakopmund, Sossuvlei, Windhoek, Opuwo, Etosha en Windhoek. Denk wel dat ze dan een idee hebben gekregen van mooi en fantastisch Namibië!!

Bye Bye!

  • 22 November 2011 - 11:49

    Eva, Yacht:

    Marjolijn, wat heerlijk allemaal! Fijn dat het zo goed gaat, dat je het helemaal naar je zin hebt en natuurlijk dat je een waarschijnlijk prachtige vakantie tegemoet gaat met je ouders. Geniet ervan! Gr, Eva

  • 22 November 2011 - 12:42

    Wim:

    "Euforie (van het Grieks evoa, euforia) is een extreem gevoel van vreugde.
    Het gevoel van euforie komt met name voor wanneer een extreme prestatie verricht is. Na een marathon voelen mensen zich bijvoorbeeld extreem gelukkig, terwijl ze lichamelijk vaak totaal uitgeput zijn. Een van de factoren die bijdragen aan een gevoel van euforie, is de aanwezigheid van endorfinen (endogene morfinen) in het lichaam.
    Als het gevoel van blijdschap niet in verhouding staat tot de omstandigheden, kan er sprake zijn van een manische episode". (Wikipedia).

    Fijn dat je je zo ontzettend goed voelt!! en het staat ook nog eens helemaal in verhouding tot de prestatie, méér zelfs, de culturele verschillen in aanmerking nemend. Want die gospel herken ik nog ergens van, uit Vietnam en die mevrouw had ik al na 2 weken in haar geheel achter het behang willen plakken. Je kunt je oren bijna niet afsluiten he? Goed bezig!!

  • 22 November 2011 - 13:13

    Joyce:

    Hallo Marjolijn,
    Het blijft leuk om je verhalen te volgen!
    Onwijs veel plezier met je ouders en blijf genieten!
    Tot in 2012.

    Groet Joyce

  • 23 November 2011 - 09:42

    Hanneke:

    Lieve Marjolijn,wat is het een feest om jouw verslagen te lezen. Knap dat je Namibië, Opuwo in zo'n betrekkelijk korte tijd, je eigen hebt gemaakt. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet van alles wat op je pad komt. De ultieme win-win situatie. Jij blij, zij blij :).
    Ik wens je een fantastische vakantie met je ouders en verheug mij op je verslag!
    Warme groet vanuit een mistig Nederland.

  • 24 November 2011 - 21:50

    Maaike:

    He meis, idd weer een erg leuk verslag!
    Je klinkt helemaal happy :-)
    Heel veel plezier met je ouders, klinkt als een mooie reis, benieuwd naar de foto's!

    lfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 950
Totaal aantal bezoekers 77467

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: