Zimbabwe, Botswana en Namibië - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Zimbabwe, Botswana en Namibië - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Zimbabwe, Botswana en Namibië

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

26 Oktober 2011 | Namibië, Opuwo

Dit keer geen update over werk maar over de afgelopen 3 weken, vakantie!!

Na afscheid te hebben moeten nemen van mijn 2 beste Opuwo homies Erwin en Godfrey was het tijd voor vakantie. Een vakantie die eigenlijk begon met een afscheidsfeestje van Godfrey hier in de shebeen in Opuwo. 2 geiten op de braai, de nodige consumpties en een hele avond gedanst en vooral heel veel foto’s gemaakt. Hij moest de volgende dag naar Windhoek en het kwam mij wel goed uit eigenlijk om samen te gaan, zo hoefde ik niet alleen 7 uur te rijden, aanspraak is dan wel lekker. En kon ik nog bij het laatste avondmaal van Erwin in Windhoek zijn. Een super avond gehad. Eerst gegeten bij Luigi and the Fish met een groep VSO’ers en de broer van Erwin en zijn vriendin. Om na het eten nog gezellig een borrel te drinken met een kleiner gezelschap. En wat hebben gelachen. Werd aan Godfrey gevraagd (hij was de enige niet blanke in de groep) of hij onze gids was, hilarisch op dat moment :)
Zaterdag was het dan echt zover, Erwin naar het vliegveld gebracht. Heb er een vriend voor het leven bij! Wat heb ik geboft om een half jaar met hem allerlei tripjes te hebben kunnen maken, shebeenavonden, etentjes, pokeravonden, hangen bij de lodge, echt super!! Maar vooral onze broer-zus gesprekken mis ik nu al! Diezelfde avond was het ook tijd om gedag te zeggen tegen Godfrey waar ik ontzettend veel lol mee heb beleefd hier in Opuwo. En door hem zijn mijn danspasjes wel vooruit gegaan :-) Was zaterdagavond ook best van slag¸2 homies allebei weg op dezelfde dag.
Maar het was wel heel fijn om bij mijn vriendinnetjes in Windhoek te zijn.

Woensdag was het dan zover. Nardy zou aankomen om 2,5 week samen met mij rond te reizen. Als eerste stond een tripje naar Swakopmund op het programma. Samen met Nardy, Rowena en Kat richting Swakop. Waar we ’s avonds ook Riet zouden treffen omdat zij er was met haar ouders. Na het eten gezellig even de stad in voor een borreltje. De volgende dag na het ontbijt met Nardy, Riet en haar vader richting de Namib Desert om te gaan quadbiken. En deze keer was het nog stoerder dan de 1e keer. Ik vond het in het begin niet zo heel heftig dus vroeg aan de instructeur om wat steilere hellingen te kunnen doen, nou ik heb het geweten. Wauw het was zo gaaf. Ben ook behoorlijk wat keren achteruit van de helling gegaan want het is toch wel mijn specialiteit om volledig vast te komen zitten met de quad. ’s Avonds heerlijk gegeten bij The Tug, mijn favo restaurant in Swakop om daarna de kroeg in te duiken.
Op vrijdag weer terug richting Windhoek. Gebeld met de garage waar mijn auto stond en helaas hij was nog niet klaar. Onderdelen moeten uit Zuid Afrika komen en ze weten niet hoe lang het duurt. Oke plan B, de Intercape. Daar over zo meteen meer. Op zaterdag de afscheidsbraai van Riet en Rowena. 2 van mijn 3 Windhoekvriendinnetjes aan het einde van hun placement zijn gekomen. Weer afscheid nemen... Na ze op zondag hebben uitgezwaaid hebben Nardy en ik gerelaxt bij het zwembad van het Hilton midden in de stad. Want op maandag zouden we om 15 uur vertrekken met de Intercape een luxe touringcar naar Victoria Falls in Zimbabwe!! 21 uur met de bus. Maar het was het waard, dinsdagochtend waren we in Livingstone in Zambia, vandaar uit is het maar een klein stukje om over de brug in Zimbabwe te komen, om daar een week door te brengen. En het was geweldig! Onze eerste ochtend werden we opgehaald door een goede vriend van Godfrey (altijd handig connecties) en hebben we de activiteiten geboekt die we zeker wilde doen. Die dag de Victoria Falls bezocht. Wauw wat een prachtig gezicht al dat vallend water. Het voordeel van de Falls bezoeken aan de Zim kant is dat je er helemaal langs kunt lopen. Top! Ziplining, hangend aan een kabelbaan over de Zambezi rivier tussen de rotsen door op hele hoge hoogte (kreeg daar spontaan last van hoogtevrees) was de 2e activiteit. Adrenaline kick. Activiteit nummer 3 een dagje naar Botswana om het Chobe park te bezoeken. Een ochtend bootrit over de rivier tussen de hipo’s en krokodillen was gaaf. Na een heerlijke lunch een gamedrive door het park gemaakt. Olifanten, wilde honden, giraffen, kudu’s, impala’s, noem maar op we hebben ze allemaal van heel dichtbij gezien.
De laagste dag in Vic Falls besloten we lekker relaxt af te sluiten. Souvenirtjes gekocht, massage genomen, dat soort dingen. Om onze laatste avond af te sluiten met stappen in Vic Falls. Naar een echte club geweest en heerlijk gedanst. Volgende dag weer 21 uur terug met de bus.

Maandagochtend na een vermoeiende busrit weer terug in Windhoek. Auto nog steeds niet klaar. Damn wat nu. Optie A combi naar Opuwo, maar dan kunnen we Etosha niet doen en alles lopend afleggen. Hmmm dan maar een auto huren. Na ieder autoverhuurbedrijf in Windhoek te hebben gebeld hebben we dan eindelijk geluk. Op dinsdagochtend kunnen we de auto ophalen om richting Opuwo te rijden. Ik had er erg veel zin in om Nardy mijn woonplaats te laten zien. Heerlijk gegeten ’s avond bij de lodge. De volgende dag zou Nardy op himbatour gaan, ik naar het werk, en ’s middags hebben we lekker bij het zwembad van de lodge gelegen. ’s Avonds een aantal potjes pool gespeeld in de shebeen, en ik moet het maar opgeven om het ooit te kunnen…. Donderdagochtend de wekker om 6 uur gezet om naar Etosha te gaan. Kampeerspullen achterin, koelbox gevuld, en op pad.
Etosha viel qua dieren behoorlijk tegen (alweer) maar met de gezellige muziek in de auto hebben we ons prima vermaakt. ’s Avonds bij de waterhole wel olifanten en giraffen zien. En de slappe lach omdat de rest van de mensen daar erg serieus bezig waren met hun telelenzen om de dieren op camera te krijgen.

Vrijdag tijd om terug te gaan naar Opuwo want ’s avonds stond er een afscheidsbraai voor Nardy gepland. Mijn Opuwo vrienden zouden bij mij komen eten. Huchu had zijn laptop met muziek meegenomen dus binnen de kortste tijd was mijn huis veranderd in een shebeen met lekkere stukkies vlees op de braai. De avond afgesloten in Okalunga. Het was wederom een top dag.

Zaterdagochtend afscheid genomen van Nardy. Ze moest helaas weer richting Windhoek om zondag terug te vliegen naar Nederland. Meisje ik heb een super vakantie gehad. En volgens mij heb jij ook wel genoten :) En heb het ff uitgerekend in totaal hebben we 6.770 km afgelegd :).

Zo en nu heb ik wel ff genoeg van afscheid nemen. Het normale leven gaat weer door. Weer werken, bezig met de sollicitatie procedure. En over 5 weken komen mijn ouders. Ben zoooo benieuwd wat zij van Namibië zullen vinden.

Liefs Marjolijn

  • 26 Oktober 2011 - 09:11

    Eva, Yacht:

    Hey Marjolijn, klinkt als een toptrip! Geweldig! Had ook al mooie foto's gezien op facebook, wow! Vervelend hè, dat afscheid nemen... Dat is het nadeel als jij degene bent die er het langst zit... Wat fijn dat je ouders langskomen! Duurt nog even, maar wel weer iets om naar uit te kijken! Geniet daar! Gr, Eva

  • 26 Oktober 2011 - 10:50

    Noor:

    Ik ben inmiddels héél erg benieuwd geworden naar die watervallen, dat schijnt me wel wat te zijn! Heb je er een foto van gemaakt?

  • 26 Oktober 2011 - 12:34

    Vera:

    Wow, de Vic falls tijdens de zomer, dat ziet er fantastisch uit! Wat een verschil met het najaar, dan kan je door de spray de waterval nauwelijks zien. En lucky you, zo'n mooie reis maken en zoveel leuke vrienden. Hopelijk komen binnenkort weer nieuwe volunteers?! Terug in Nld. is af en toe flink wennen hoor, blijf dus vooral lekker genieten en veel succes met werk :-).

  • 26 Oktober 2011 - 15:06

    Maaike Niersman:

    Klinkt als een hele mooie trip. Gave foto's ook weer, die giraffe met die poten wijd!! zo grappig!! en dat baby olifantje, erg lief.
    Klinkt ook erg gezellig die borrels en tripjes met vrienden. Leuk!
    Geniet er maar van idd, hier zitten we alweer binnen met de verwarming en kaarsjes aan.
    Veel plezier ook als je ouders komen.
    (ik moet nog 9 weken werken, dan ga ik naar Bali/Lombok :-))

    lfs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 76834

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: