Windhoek - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Marjolijn Oostrum - WaarBenJij.nu

Windhoek

Door: marjolijnvanoostrum

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

20 Juli 2011 | Namibië, Opuwo

Vorige week een leuke week gehad. Op zondag met collega Fransisca en meneer Kuuoko naar Otjiwarongo. Op maandag hadden we daar een afspraak bij GIPF (pensioenfonds voor mensen die bij de overheid werken) omdat er een aantal medewerkers van de council om onduidelijke redenen niet ingeschreven stonden. Met open mond bijna gekeken hoe een afspraak gaat. Mijn counterpart was inmiddels ook gearriveerd, en mijn 3 HR collega’s hadden dossiers bij zich…. Dossiers allemaal door elkaar en hard om iets terug te kunnen vinden. Tijdens de meeting werd en vooral damara gesproken, en daar versta ik nog steeds geen woord van (zal ook niet gaan gebeuren dat ik het wel versta, al die verschillende klikken).
Na deze meeting met Fransisca lekker geluncht bij Wimpi, de Mac Donalds van Namibië :) Heerlijk ongezond!! Daarna op naar het ministerie van Financiën om vervolgens nog langs te gaan bij Social Security. Na deze afspraken op naar Windhoek. Afgesproken om de meiden Kat, Rowena en Riet te ontmoeten in restaurant Fusion. Met Fransisca en haar zus daar naar toe, en echt heerlijk gegeten. Een lamsstoofpotje. Windhoek staat eigenlijk altijd in het teken van eten merk ik nu, lekker eten…..

Dinsdag hadden we om 10 uur een afspraak bij het bedrijf dat HR systemen verkoopt. Dit had ik geregeld en het voltallige management team was aanwezig. Het was een goed gesprek. Voor mij is het duidelijk wat er moet komen, nu nog even de offerte afwachten maar ik verwacht zo dat het begin augustus geïmplementeerd gaat worden. En dat zal een grote vooruitgang zijn voor het HR en financieel proces hier.
Na de presentatie waren we vrij. Samen met Fransisca de stad ingedoken. Ik had iets nodig voor de bruiloft van Fransisca’s zus eind augustus. Ik heb me redelijk vergist in de kleding die ik heb meegenomen. Ik dacht Opuwo, waar de Himba’s rondlopen, half naakt op straat dan kan ik best in een spijkerbroek met een tshirtje naar het werk toe. Niet dus eigenlijk. Het wordt geaccepteerd van me omdat ik als excuus volunteer gebruik maar voel me soms wel ongemakkelijk als ik mijn collega’s er keurig netjes bij zie lopen. Eigenlijk hetzelfde als in Nederland bij Yacht (al heb ik daar ook wel eens een spijkerbroek en gympen aan :)). Dus op zoek naar iets netjes, en jawel 2 nieuwe outfitjes gekocht en nieuwe schoenen. Kleding is geen probleem hier, past, schoenen is een drama met smalle voeten. Heb iets gevonden, maar dat het lekker loopt, hakken van 10 centimeter in zand nee……
Ik had belooft om voor de meiden te koken als dank dat ik bij ze mocht logeren. Na het werk naar Metro geweest. Een walhalla!!! Een mega supermark, met zoveel keus in verse producten, ik keek mijn ogen uit. (En Noor je couscous recept viel erg in de smaak)

Woensdag een drukke dag. Eerst naar het ministerie om de Medical Aid documenten van medewerkers te regelen. Daarna naar het hoofdkantoor van alle regionale councils. Zij handelen het eindproces van sollicitaties af. Hier wat misgaande sollicitatie procedures besproken. Daarna naar OPM, Office of the Prime Minister. Hier met de HR afdeling lopende zaken besproken. Was erg leuk om daar te zijn, het te kantoor te zien.

Omdat we woensdag zo hard gewerkt hadden waren we donderdag lekker vrij. Lekker uitgeslapen, geshopt en ’s avonds met de meiden uit eten geweest.

Vrijdag met de meiden richting Opuwo. Hebben het in 6,5 uur gereden. Nog wel even gestopt door de politie omdat we iets te hard reden, maar Riet wapperde even met haar blonde haren en knipperde met haar groene ogen en we mochten met een waarschuwing doorrijden. Gegeten hier in het dorp bij het café naast de OK supermarkt (eigenlijk de enige plek waar je hier kan eten, afgezien van het Country Hotel, dat is voor een volunteer niet te betalen, al denk ik wel dat ik in december met mijn ouders daar ga eten ;-). En na een goede maaltijd op naar de shebeen. Daar kwamen ook Erwin en Dave naar toe en hebben we een leuke avond gehad. Het was een relaxt weekend, geen himba tour om 6 uur ’s ochtends dit keer, maar braaien, pokeren, shebeening en voor de meiden vooral genieten van de warmte hier.
Momenteel is er geen netwerk hier. Das wel vreemd. Al sinds gistermiddag. En geen netwerk houd in geen contact met andere mensen. Moet helemaal afkicken van het niet kunnen sturen van een sms.

Deze week staat in het teken van cv’s doorspitten en mensen uitnodigen voor sollicitaties. Leuk!!
En komend weekend met de heren ff op en neer naar Swakopmund. Het is het 1 na laatste weekend van Dave en de mannen willen nog gaan quatbiken, rijden helemaal via de Skeletoncoast naar beneden, zal wel gezellig worden met ze.

Totsiens!! (en nee dit heb ik niet verkeerd geschreven….)

Ps; net een pakketje opgehaald op het postkantoor, Nederlandse D.E. koffie, jihoeeeeeee dankjewel mama!!


  • 20 Juli 2011 - 10:05

    Suzelle:

    lieve marjolijn,

    Alweer veel te lang geleden dat ik van me heb laten horen. Maar ik geniet met volle teugen van je verhalen en alle avonturen. Daar steekt mijn leventje maar kleurloos bij af...Maar ik heb het goed hier en met Age en Jules gaat het helemaal goed. Je zult ze niet meer herkennen. Verder is het druk op kantoor en we kunnen je goed gebruiken...maar even skypen dan en een citrix verbinding!

    Het ga je goed. liefs Suzelle

  • 20 Juli 2011 - 11:22

    Joyce:

    He Marjolijn,
    Heel erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je leven in Namibië!!
    Geniet van al het moois en veel plezier en succes!
    Groet Joyce

  • 20 Juli 2011 - 13:56

    Noor:

    Yo! Spread the good food!!! :-)

  • 02 Augustus 2011 - 14:37

    Tine:

    Hallo!
    ik ken jou niet, maar kwam toevallig op deze pagina terecht omdat ook ik graag samen met een vriendin voor enkele maanden in het buitenland wil gaan werken! We zouden wel graag als vroedvrouw/verpleegkundige daar gaan werken. Hoe ben jij te werk gegaan? Heb je misschien gegevens van mensen die ons verder kunnen helpen? Zou fantastisch zijn! Alvast bedankt en geniet nog van je reis!
    tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Opuwo

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Mijn laatste verslag vanuit Opuwo

31 Januari 2012

Writersblock

29 December 2011

Kerst in Opuwo

19 December 2011

Vakantie met pa en ma

22 November 2011

Euforisch
Marjolijn

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 77463

Voorgaande reizen:

12 Maart 2011 - 28 Maart 2012

Marjolijn naar Opuwo, Namibië

09 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Tanzania

Landen bezocht: